Autor |
Wiadomość |
Sauronus
Dobry Moderator
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Oppeln Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Sob 23:53, 07 Mar 2009 |
|
Monk Guide V 2.0
1. Przedstawienie Profesji
Nosi ciężkie zbroje, posługuje się wielkimi dwuręcznymi broniami, chodzący czołg, którego ciężko zranić, nie mówiąc o zabiciu. To właśnie Monk.
Monk to najbardziej wytrzymała ze wszystkich postaci w Talisman Online. Nosi najmocniejsze zbroje, ma najwięcej HP, chroni resztę zespołu przed atakami bossów. Jednak nawet najmocniejsza zbroja niewiele zdziała, bez pomocy Fairy, a dmg pozostawia nieco do życzenia.
2. Enemy Value i skuteczne blokowanie
Co to jest Enemy Value? Jeśli ktoś się spotkał w innych MMORPG z określeniem Aggro, to właśnie to. Jeśli nie - już tłumaczę. EV to wartość przeciwnika. Im większa, tym bardziej niebezpieczny wydajesz się w oczach moba/bossa i właśnie tego najniebezpieczniejszego atakuje. EV jest produkowane przy każdym zadaniu obrażeń bossowi/mobowi, ale również przy leczeniu osobnika będącego celem ataku.
Pierwszą i najważniejszą rzeczą przy skutecznym blokowaniu jest generowanie maksymalnej ilości Enemy Value. Doskonale do tego zadania sprawdza się Staff, choć i Shovel, po naładowaniu BP jest w stanie wykręcić ich dość sporo. Przy silniejszych bossach często stosuje się pewną taktykę - najpierw podchodzi monk i fairy, a reszta teamu czeka. Monk nabija EV, fairy dba(ją), żeby nie padł. Gdy już zabierze bossowi 25%-33% życia, zaczyna atakować reszta zespołu. W ten sposób minimalizuje się prawdopodobieństwo, że ktoś narobi sobie więcej EV niż monk i boss się na niego przerzuci.
3. Broń
a) Łopata (Shovel)
Shovel to podstawowa broń Monka. Walka nim polega na nabiciu Break Pointów (BP) za pomocą Giant Attack, a potem spaleniu ich innym skillem. Posiada 2 ataki stunujące.
Giant Attack - Podstawowy atak. zadaje obrażenia i nabija jeden BP.
Giant Burst - Podstawowa "spalarka" BP. Zadaje spore obrażenia zależnie od ilości nabitych BP.
Giant Halt - Atak dystansowy zadający obrażenia i dodatkowo stunujący cel na 3 sekundy
Giant Break - Druga spalarka BP. Zadaje obrażenia i dodatkowo stunuje cel na tyle sekund ile spaliliśmy BP.
Giant Raid - Zadaje spore obrażenia i nabija jeden BP. Musi być użyty za plecami przeciwnika.
Proponowany rozwój: Improve Giant Attack, Improve Giant Burst, Improve Giant Halt, Improve Buddha Damage, Improve Giant Break.
Dla ludzi mniej domyślnych - to kolejność w jakiej należy (wg mnie oczywiście) maksować skille.
b) Drąg (Staff)
Staff to druga broń monka. Walka staffem znacznie różni się od walki Shovelem - po pierwsze, nie ma tutaj nabijania BP. Po drugie Staff posiada atrybut Block, który daje dość sporą szansę na radykalne zmniejszenie otrzymanych obrażeń. Trzecia sprawa, do debuffy, które posiada Staff zamiast stunów Shovela.
Fatal Probe - Podstawowy atak. Zadaje obrażenia.
Fatal Bash - Zadaje spore obrażenia, atakuje dość szybko i nakłada sporą porcję EV na przeciwnika (o ile się nie mylę to 5x dmg).
Fatal Crack - Debuff zadający nieco obrażeń i zmniejszający def przeciwnika. Kumuluje się z debuffem Tamerki.
Fatal Burning -AoE podpalający do 3 przeciwników zadając im obrażenia przez 15 sekund.
Fatal Sadness - Debuff zadający obrażenia i zmniejszający atak przeciwnika. Po dodaniu inherence ma 5% szans za każdy wpakowany pukt na stun przeciwnika na 2 sekundy. Nie wiem czy jest bugiem to, że stun ten działa nawet na bossy w scenariach.
Proponowany rozwój: Improve Fatal Bash, Improve Fatal Sadness, Improve Block Rate, Improve Fatal Crack, Improve Fatal Burning.
4. Assistant Talisman
a) Diamond Sutra
Buddha Quake - AoE (atak obszarowy) zadający obrażenia i stunujący do pięciu przeciwników.
Buddha Shield - Na kilkanaście sekund znacznie zmniejsza otrzymywane obrażenia.
b) Buddha Bone
Mercy - Selfbuff zwiększający nakładane EV przy każdym ciosie.
Sacrifice - Przez kilkanaście sekund wszystkie moby w pobliżu atakują tylko Ciebie.
c) Treasure Loop
Robust Spell - Sellbuff zwiększający hp. Nie może być używany jednocześnie z Heart Fire.
Free Spell - Natychmiastowo uwalnia ze stanu "soul lost".
d) Heart Lotus
Heart Lotus - ustawia kwiat lotosu, który spowalnia wszystkich przeciwników w promieniu 200 oraz ujawnia niewidzialne obiekty (?)
Heart Fire - Selfbuff zwiększający obrażenia od żywiołów buddha i fire.
Każdy Assistant ma tylko 2 skille, więc nie powinno chyba być problemów z rozwijaniem ich - jako pierwszy wybieramy ten, który nam się bardziej podoba.
CDN.
PS. Prosiłbym o ewentualne korekty, jako, że moje doświadczenie w graniu monkiem nie jest ogromne.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sauronus dnia Sob 7:04, 04 Lip 2009, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
|
|
Sauronus
Dobry Moderator
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Oppeln Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Pią 7:50, 15 Maj 2009 |
|
Po ostatnim Patchu Skill Fatal Burning został nieco zmieniony i jest teraz skillem AoE mogącym trafić do 3 przeciwników na raz.
Co sądzicie o tej zmianie? Ja uważam, że z w sumie wyszło to na dobrze, bo kijaszek stał się jeszcze bardziej przydatny, choć trzeba się na nowo przyzwyczajać i zmieniać nieco taktyki, żeby przypadkiem nie zostać zaatakowanym przez 3 moby na raz, jeśli tego nie chcemy.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sauronus dnia Pią 8:07, 15 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Shiva de Shira
Gość
|
Wysłany:
Pią 9:45, 15 Maj 2009 |
|
Moim zdaniem bardzo udana zmiana. Mobków o niższym HP luruję sobie do 6 albo 9 i spokojnie dobijam, a na nich leci DoT, więc jest jeszcze przyjemniej.
A co do uważania - czasem trzeba, ale skill jest tak skonskrutowany, że wystarczy odrobina wprawy i jesteśmy bezpieczni.
To się nawet przydaje do ściągania mobków z innych członków teamu.
|
|
|
|
|
eskimPL
Freshman
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Sob 9:39, 16 Maj 2009 |
|
Bardzo dobra zmiana. mamy teraz do dyspozycji 2 ataki zbiorowe, jeden ze staffów drugi z diamond sutra. Oba zadają obrażenia i można robić kombo Można sie w miarę szybko przyzwyczaić. Bardzo dobra zmiana
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sauronus
Dobry Moderator
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Oppeln Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Sob 11:17, 16 Maj 2009 |
|
Właśnie się nieco bawię staff monkiem (nick i serwer wkrótce) i często stosuję tą taktykę - podpalam, buddha quake i dobijam. Efektowne i efektywne ;]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Przemkos13
Freshman
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 6:57, 04 Lip 2009 |
|
mam pytanko jeden ze skilli monka nosi nazwę increase block rate ale jako opis pokazuje ze daje on co level 4% dodge więc moje pytanie brzmi co on daje block czy dodge ?????
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sauronus
Dobry Moderator
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Oppeln Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Sob 7:02, 04 Lip 2009 |
|
Ze skillami w broniach jest taki problem, że ich efekt nie pokazuje się w statystykach, więc z grubsza nie wiadomo, ale z moich obserwacji wynika, że raczej block
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kryko
Wild Boar King
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zabrze
|
Wysłany:
Sob 11:22, 04 Lip 2009 |
|
Fatal Sadness - Debuff zadający obrażenia i zmniejszający atak przeciwnika. Po dodaniu inherence ma 5% szans za każdy wpakowany pukt na stun przeciwnika na 2 sekundy. Nie wiem czy jest bugiem to, że stun ten działa nawet na bossy w scenariach.
To tak.. max 25% na stun, to nie jest bug ze dziala na bossy w scenario i stun dziala na 5 sekund.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Browzy
Super Battle Spider
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 857
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Sob 12:32, 04 Lip 2009 |
|
raczej to nie bug
większość stunów nie działa na bossy bo jest praktycznie 100% szans na nie wobec równego lvla {przy różnicy ponad dwóch lvli taki Thunder Faint u fairy nie koniecznie zadziała a jednak hp odbierze}
a że ten ma 5% szans to może stąd powód działania na bossy bo wiadomo, że niekoniecznie zadziała
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bzykacz
Freshman
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Śro 9:51, 08 Lip 2009 |
|
Mam pytanie a propo skilla o wdzięcznej nazwie: Fatal Burning. Czy jego inherence (Improve Fatal Burning) zwiększa te obrażenia jakie zadaję samym uderzeniem (czyli te śladowe), czy zwiększa te, które mob odpiera poprzez spalanie (te większe), czy też może oba
Za mam nadzieję udzieloną pomoc serdecznie dziękuję
Bzykacz
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
beret
Freshman
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Pią 13:12, 10 Lip 2009 |
|
Zwiększa tylko sam ogień uderzenie po dodaniu pkt. w tego skilla nie ulega zmianie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
UniquE
Grime Faerie Major
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Wto 22:54, 14 Lip 2009 |
|
hmm mój bulid na 66lv ;p sprawował się całkiem nieźle pod tanka a wręcz zajebiście ;p
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez UniquE dnia Wto 22:58, 14 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|